Avainsanat

Pohjoinen tulevaisuus tehdään yhdessä: siis syrjään turha vaatimattomuus
Kaleva Media luo nahkansa. Me rakennamme yhdessä tulevaisuuden mediayhtiön pohjoiseen. Vaalimme totuutta ja demokratiaa, kun teemme hartiavoimin töitä pohjoisen elinvoiman puolesta.
Lue artikkeli
Tehdään uusi Oulun ihme! Pekka Väisänen kuuluttaa pohjoisen kasvutalkoot alkaneeksi
Mukaan meritoitunut johtaja kutsuu kaupungit, yritykset, yliopistot ja muut oppilaitokset, joiden yhteistyöllä synnytetään positiivinen kierre tukemaan pohjoisen kasvua.
Lue artikkeli
Tiukan uutisen lomassa lukija haluaa myös liikuttua
Briljantti sisältö on laadukasta journalismia sellaisessa muodossa ja sellaiseen aikaan kuin käyttäjät haluavat sen nauttia.
Lue artikkeli
Journalismin jälkeinen aika: demokratia kuolee pimeydessä
Kuvitellaan hetki tulevaa: Suomi on siirtynyt journalismin jälkeiseen aikaan. Maassamme ei ole enää ammattimaista mediaa.
Lue artikkeli
Ei klikkauksia vaan sitoutumista: Data ohjaa kuluttajakokemuksen kehitystä
Kaleva Median tavoitteena on luoda asiakkailleen maailmanluokan palvelukokemus. Jotta tavoitteeseen voidaan päästä, tarvitaan asiakasymmärrystä. Jotta näkemys asiakkaan tarpeesta voi syntyä, tarvitaan dataa.
Lue artikkeli
Vastuullisuus eletään todeksi suurissa investointipäätöksissä sekä arjessa
10 vuotta sitten painotalomme katolle valmistui Suomen suurin aurinkovoimala. Ensi vuonna julkaisemme ensimmäisen kestävyysraporttimme. Vastuullisuusasiantuntija Tiia Saukko kertoo, miksi meidän on pakko muuttua – ja nopeasti.
Lue artikkeliTavoitteena olla alueen innostavin työyhteisö, ja näin se tehdään
Tavoitteemme on rakentaa alueen innostavin työyhteisö. Mitä se tarkoittaa ja miten tavoitteeseen päästään? Kysyimme asiaa kalevamedialaisilta.
Lue artikkeli
Viisaus ei asu vain pohjoisessa – maailman medioilta voi ammentaa tärkeää oppia
Lapin Kansa on mukana kehittämässä Ukrainan mediakenttää. Samalla pääsemme näkemään, millaista on median työskentely poikkeusoloissa.
Lue artikkeli
Kaikki suomalaiset eivät osaa enää lukea – ja se vaarantaa demokratian tulevaisuuden
Kun ihminen osaa lukea, mutta ei ymmärrä lukemaansa, häntä on helppo johtaa harhaan. Medialla riittää tekemistä, että ihmisten maailmankuva rakentuisi tiedon – ei huuhaan – varaan.
Lue artikkeli
Rotuaarilta kajahtaa pohjoisen oma ääni
"Teemme Radio Kalevaa vimmaisesti ja rakkaudesta lajiin. Radio Kaleva on keskusteluja, kohtaamisia ja käsinpoimittua musiikkia, joista kaikista kuultaa pohjoisen oma ääni."
Lue artikkeli
Pakina: Kirjoituskoneen nauha – kyllä jonnet mu(i)staa
Entä tietääkö tekoäly, kuinka Olivetti-kirjoituskoneen mustenauha vaihdetaan?
Lue artikkeli
Merkityksellinen media: on läsnä, alueen ihmisten asialla, joka päivä
Internet alkoi muovata mediankäyttötapoja 2000-luvun taitteessa. Mediataloille tämä on tarkoittanut neljännesvuosisadan mittaista digitaalisen transformaation retkeä, joka on ollut välillä vaikeakulkuinenkin. Kuitenkin yksi on pysynyt: median on oltava lukijoilleen merkityksellinen.
Lue artikkeli
46 miljoonan kasvuloikka neljässä vuodessa: viestijuoksu, jossa on selkeä tavoite ja usko omaan tekemiseen
Heidi Kananen luotsaa Kaleva Median markkinoinnin ja viestinnän liiketoiminnan valtakunnan kärkikaartiin. Tavoitteena on kasvattaa 4 miljoonan euron liikevaihto 50 miljoonaan.
Lue artikkeli
Datajournalistille tekoäly on apuri, jonka tehokas käyttö voi mullistaa työn luonteen
Tekoälyn merkitystä voi verrata höyrykoneeseen, jonka keksimisen jälkeen koneet alkoivat vauhdilla korvata ihmisvoimin tehtävää raskasta fyysistä työtä.
Lue artikkeli
Pohjoisen nousu huipulle
Haavekuvaa vai aito mahdollisuus?
Lue artikkeliMarkkinoinnin (r)evoluutio: Miten markkinoija selviää mediaviidakossa?
Kolme tiukkaa näkemystä markkinoijille mediaviidakon kesyttämiseen.
Lue artikkeli
Iloa työstä: 5 vinkkiä, joilla teet muutoksesta mukavan
Työelämä on jatkuvassa muutoksessa. Muuttuva toimintaympäristö, uudet strategiat, teknologian kehitys ja uudistuvat toimintamallit tuovat mukanaan muutoksia. Kaleva Media konsernin henkilöstöpäällikkö Sanna Aario antaa viisi vinkkiä, joiden avulla on mahdollista löytää iloa ja innostusta muutosten keskelle.
Lue artikkeli
Nuorille paikallisia uutisia somehötön sijaan – heitä kiinnostavalla tavalla
Perinteinen media on jo hävinnyt kilpailun Tiktokin, Instragramin ja muun sosiaalisen median kanssa. Mutta paikallisten asioiden uutisointi nuorten omasta näkökulmasta on Kaleva Median vahvuus.
Lue artikkeli
Painetaan ja jaetaan isosti tai painutaan kotiin
Botnia Print hakee rohkeasti uusia avauksia, joilla pidetään painokoneet kuumina ja jakeluautot pullollaan jaettavaa.
Lue artikkeli